Met *bliep nu ook bereikbaar binnen Europa

Bellen & sms'en binnen alle Europese landen

06 JULI 2012, AMSTERDAM
Sinds 6 juli biedt *bliep ook de mogelijkheid om te bellen en sms'n binnen Europa. Tot nu kon *bliep alleen gebruikt worden in Nederland. "Natuurlijk was er een grote vraag naar om ook op vakantie bereikbaar te zijn", aldus directeur Joost van der Plas, "We hebben hier hard aan gewerkt en het is gelukt om dit voor de meeste vakanties af te hebben"
De standaard tarieven zijn in lijn met andere aanbieders. Bellen binnen Europa kost 35 cent en gebeld worden 10 cent. Een SMS ontvangen is altijd gratis en versturen kost 11 cent. Daarnaast biedt *bliep een bundel met 100 sms'jes binnen Europa voor 3,50. Het gebruik in het buitenland staat standaard uit en kan zelf worden geactiveerd op de (mobiele) website van *bliep.

Mobiel internet in het buitenland wordt nog niet geboden. De reden hiervoor is dat het dit nog te duur is en tot veel klachten zal gaan leiden. Commissaris Volkert Mencke : "Buitenlandse telecombedrijven blijven hoge bedragen vragen voor mobiel internet als je op vakantie bent. Onbewust gebruikt je smartphone altijd data door actieve applicaties, ook in het buitenland. Als je even niet oplet worden er heel veel MB's verbruikt en is je tegoed snel op. Dat past niet bij het onbeperkte en onbezorgde van *bliep"

*bliep is een nieuwe mobiele aanbieder die is bedacht door jongeren die genoeg hebben van oneerlijke telecombedrijven. Bij *bliep kunnen gebruikers voor 50 cent per dag onbeperkt internetten, sms'en en pingen. Geen truukjes, onbeperkt is echt onbeperkt. *bliep werkt samen met T-mobile en wordt gefinancierd door TMG.