Campagne voor vrij en onbeperkt internet op scholen

20 SEPTEMBER 2012, AMSTERDAM, NEDERLAND
Mobiele operator voor jongeren *bliep start vandaag een campagne voor internet, omdat scholen dit (deels) blokkeren of geen WIFI aanbieden. Onder de naam Viva la Wifi worden de komende tijd scholieren opgeroepen om de misstanden rondom internet op school aan de kaak te stellen. De slechtst presterende scholen krijgen een gratis onbeperkt WIFI-punt aangeboden. Sinds de start vanochtend zijn binnen 1,5 uur al 70 scholen aangemeld door scholieren.

Scholieren kunnen zich via www.vivalawifi.nl organiseren en een melding doen van de kwaliteit van het internet. Op de site is een kaart te zien met de situatie van alle gemelde scholen van Nederland. Scholieren met minimaal 20 meldingen ontvangen gratis een Viva La Wifi revolutiepakket met t-shirts, tattoos, grote stickers en posters om de revolutie op school te starten.

De campagne start vandaag en zal tot 19 oktober duren, de resultaten van de scholieren bieden de initiatiefnemers aan bij de minister van onderwijs. Op deze datum zullen wij ook de slechts presenterende scholen voorzien van een onbeperkt gratis draadloze internet toegangspunt.

"Internet is een grondrecht, een fundamenteel onderdeel van onderwijs en van ons leven. Het is schandalig dat internet niet volledig beschikbaar wordt gemaakt door scholen, dat zijn praktijken die wij kennen uit Noord-Korea en Iran. De bedoeling van Viva La Wifi is om een revolutie te ontketenen die er voor zorgt dat Nederland zijn leidende rol als kenniseconomie kan behouden." Pim ten Thije, (16 jaar) marketeer bij *bliep