Mobiele app telecomprovider verbeterd door programmerende tieners

25 OKTOBER 2012, AMSTERDAM, NEDERLAND
De mobiele provider voor en door jongeren *bliep heeft haar nieuwe app laten ontwikkelen in samenwerking met haar gebruikers. Het is uniek dat een telecom provider een app maakt samen met de gebruikers. De jongeren werden via Facebook en Twitter uitgenodigd mee te denken met de nieuwe app.

Er kwamen 15 reacties binnen op de oproep om mee te denken met de nieuwe apps waaruit de vijf beste mochten langskomen op het kantoor van *bliep in Amsterdam. Daar hebben zij samengewerkt aan de nieuwe app die daardoor sneller en gebruiksvriendelijker is dan voorheen.

Tom Freijsen (17 jaar), Robbert van Ginkel (18 jaar) en Daan Lemmen (14 jaar) waren verantwoordelijk voor de iOS app. Christiaan Die Le Clerq (14 jaar) en Sébastiaan Versteeg (16 jaar) namen het Android gedeelte voor hun rekening en hebben daarbij de hele app gebouwd waaronder de layout en het optimaliseren voor alle mogelijke schermformaten voor de telefoons die op Android draaien.

Gezien de succesvolle samenwerking gaat *bliep vaker de hulp inschakelen van programmerende klanten. De apps zijn hier https://itunes.apple.com/nl/app/id550157124 (iOS) en https://play.google.com/store/apps/details?id=nl.bliep.android (Android) te downloaden.

"De samenwerking ging heel goed. Ik ben 2 keer naar het *bliep HQ in Amsterdam geweest en heb daar met een paar andere jongens een heel groot deel van de app afgekregen. Ik vond het heel leuk om samen te werken met *bliep en dat we een mooie snelle app neer hebben kunnen zetten." Daan Lemmen (14 jaar), programmeur iOs app
"We hebben met erg veel plezier samen gewerkt met de jonge developers. We waren binnen no-time klaar en naast dat we de app bijna 10x sneller hebben gemaakt hebben we samen ook erg veel ideeën voor de toekomst bedacht." Robert van Hoesel (19 jaar), MT-lid *bliep